Mandag d. 28. november 2017 var der Bygningspræmiering på det gl. Rådhus i Sorø

Vedde Byvej 32, ejet af Claus Bo Ellekær. Med diplomet påskønnes istandsættelsen af det karakterfulde byhus. Der er lagt vægt på at bevare de oprindelige bygningsdetaljer og anvende gode materialer. Resultatet beriger byen og viser vejen for restaurering af andre huse i denne stil.

Priorgade 3 ved Ejerforeningen Priorgaarden. Med diplomet påskønnes den smukt udførte vedligeholdelse af forhusets facade og port. Med stor faglig indsigt er de originale stiltræk bevaret såvel i detaljer som farver, så husets fine karakter står intakt.

Den gamle station på Banevej 10, Nyrup by, ejet af M.B.Ejendomme ApS ved Lars Kofoed Jørgensen. Med plakette og diplom påskønnes det fine resultat af restaureringen af den gamle station. Ved det grundige håndværerkarbejde er der lagt vægt på at istandsætte de originale, smårudede vinduer. Husets arkitektur er som helhed fint bevaret.

Peter Damsvej 2A, ejet af Susanne Christensen og Claus Møller. Plakette og diplom tildeles for påskønnelse af den smukke vedligeholdelse af det karakterfulde og fine hovedhus med bolig. Der er bl.a. lagt vægt på at bevare de oprindelige vinduer og andre særlige arkitektoniske elementer.

Bygningspræmieringen 2017 blev sponseret af Sorø Håndværker- og Industriforening